menu twitter envelope linkedin instagram facebook-official Naar navigatie

‘Een ontwikkelde geest onderscheidt zich door het vermogen na te denken over een standpunt waarmee hij het niet eens is.’ Aristoteles

Marlies Visser en Manon Duintjer bedachten Nomizo

Manon-Duintjer-en-Marlies-Visser1 Manon: ‘Iedere Nomizo-sessie is een feest, omdat er precies gebeurt wat Marlies en ik voor ogen hadden: spelers denken na, luisteren, verrassen elkaar met originele invalshoeken en hebben ondertussen een hoop lol.’

Marlies: ‘Met Nomizo hebben Manon en ik een slowgame willen maken. Samen aan tafel, elkaar in de ogen kijken en van gedachten wisselen. Het is spannend en je leert elkaar echt beter kennen!’

Je hoeft geen filosoof te zijn om te filosoferen

Marlies en Manon ontdekten proefondervindelijk hoe zinvol en hoe leuk het is om op een filosofische manier naar de wereld te kijken en daarover met anderen te praten. Zij lieten zich inspireren door de essays van de filosoof Montaigne, waarin hij zich op een zeer toegankelijke manier buigt over alledaagse filosofische vraagstukken en zijn eerder ingenomen standpunten steeds opnieuw overweegt.

Over de makers van filosofiespel Nomizo

Manon Duintjer werkte als redacteur en uitgever voor verschillende uitgeverijen. Ze was redacteur van het tijdschrift BOEK en stelde de filosofische essaybundels Zij denkt dus zij bestaat en Zien is geloven samen. In 2011 debuteerde zij met De S-machine bij Ambo Anthos. Manon schrijft aan haar tweede roman en geeft les aan de Schrijversacademie.

Marlies Visser is grafisch ontwerper, art director en illustrator. Ze ontwierp vele covers voor boeken en muziek. Ook schreef ze kinder- en informatieve boeken die ze zelf illustreerde en is ze oprichter van de Illustratie Biënnale. Haar werk adapteert ze in uiteenlopende vormen, van apps tot 3D-prints en nu, met Nomizo, in een spel.

Wat spelers zeggen over Nomizo