Marlies Visser en Manon Duintjer bedachten Nomizo
Marlies: ‘Met Nomizo hebben Manon en ik een slowgame willen maken. Samen aan tafel, elkaar in de ogen kijken en van gedachten wisselen. Het is spannend en je leert elkaar echt beter kennen!’
Manon: ‘Iedere Nomizo-sessie is een feest, omdat er precies gebeurt wat Marlies en ik voor ogen hadden: spelers denken na, luisteren, verrassen elkaar met originele invalshoeken en hebben ondertussen een hoop lol.’
Je hoeft geen filosoof te zijn om te filosoferen
Marlies en Manon ontdekten proefondervindelijk hoe zinvol en hoe leuk het is om op een filosofische manier naar de wereld te kijken en daarover met anderen te praten. Zij lieten zich inspireren door de essays van de filosoof Montaigne, waarin hij zich op een zeer toegankelijke manier buigt over alledaagse filosofische vraagstukken en zijn eerder ingenomen standpunten steeds opnieuw overweegt.
Over de makers van filosofiespel Nomizo
Marlies Visser is grafisch ontwerper, art director, curator en was eerder ook als opleidingshoofd verbonden aan de kunstacademie ArtEZ. Ze ontwierp vele covers voor boeken en muziek. Ook schreef ze kinder- en informatieve boeken die ze ook illustreerde. Ze is oprichter van de Illustratie Biënnale en creatief directeur van de Illustratie Ambassade.
Manon Duintjer (1969) schrijver , schrijfdocent en journalist. Van haar hand verschenen de romans De S-machine en We zijn verdwaald. Zij geeft les aan de Schrijversacademie, de Querido Academie en Creating Insights en houdt regelmatig openbare interviews met auteurs. Daarnaast geeft zij workshops Storytelling en coacht zij mensen middels autobiografisch schrijven.